calisthenics zeist-kromme rijn opening spelen

Kiwanis Zeist-Kromme Rijn steunt Stichting van het Kind met chocoladeletteractie

Smullen van chocola en tegelijkertijd een goed doel steunen: met die mooie gedachte organiseert Kiwanis Zeist-Kromme Rijn al twee jaar een chocoladeletteractie voor Stichting van het Kind. Met de opbrengst mag Stichting van het Kind kinderen blij maken die niet meer thuis kunnen wonen.

Dankzij de fantastische opbrengst konden we hele mooie dingen doen met de donatie van Kiwanis. Met de opbrengst konden we bij locaties in Zeist en Driebergen-Rijsenburg twee calisthenicspleinen mogelijk te maken. Calisthenicstoestellen zijn sporttoestellen waarbij de jongeren trainen met hun eigen lichaamsgewicht. Tegelijkertijd zijn de toestellen door jongere kinderen te gebruiken als uitdagend klimrek. Wie had gedacht dat je met het kopen van een chocoladeletter zo veel kinderen blij maakt?

Dubbel winst

De toestellen zijn al geplaatst. En Kiwanis heeft eer van alle inspanningen: het is een groot succes. ’s Ochtends vroeg vragen de kinderen al of ze naar buiten mogen om op de toestellen te spelen. Daar worden we bij Stichting van het Kind blij van. Dat betekent niet alleen dat de kinderen er veel plezier van hebben, maar ook dat ze dankzij de toestellen lekker aan het bewegen zijn. Dubbel winst dus! Een feestelijke opening houden de kinderen nog tegoed: zodra het weer mogelijk is, maken we er een geweldige dag van met de locaties.

Over Kiwanis Zeist-Kromme Rijn

Kiwanis Zeist-Kromme Rijn is een serviceclub die zich inzet voor het welzijn van kinderen lokaal én wereldwijd en is onderdeel van de wereldwijde Kiwanis organisatie. Zij kozen Stichting van het Kind als goed doel voor hun chocoladeletteractie, mede door het hoge percentage budget dat de stichting jaarlijks uitgeeft aan daadwerkelijke projecten. Stichting van het Kind laat de kinderen meebeslissen over projecten, zodat het geld echt goed besteed wordt. Stichting van het Kind is heel blij met de steun van Kiwanis. Zo kunnen we nog meer projecten uitvoeren die bijdragen aan de ontwikkeling en zelfredzaamheid van de kinderen, zodat zij later op hun beurt weer een positieve bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij.