jonge en meisje lachend aan tafel - stichting van het kind

Eerste WIJ-magazine van 2022 komt eraan

Dozen vol magazines staan klaar om verzonden te worden naar jeugdzorglocaties en gezinshuizen in het hele land: de eerste editie van WIJ-magazine van dit jaar komt eraan! WIJ-magazine wordt gemaakt dóór en vóór kinderen die niet meer thuis kunnen wonen.

Kinderredactie

WIJ-magazine verschijnt twee tot drie keer per jaar. Voor elke editie gaat de redactie op bezoek bij een andere jeugdzorglocatie of een gezinshuis. De kinderen die daar wonen vormen de kinder- of jongerenredactie. Zij gaan aan de slag met een thema, delen hun ervaringen en geven tips aan andere kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Ook doen zij een fotoshoot met een professionele fotograaf. Na een middag hard werken is er een lekkere beloning: pizza voor de hele groep. Resultaat is elke keer weer een magazine vol mooie, eerlijke, herkenbare verhalen. Altijd oplossingsgericht en getuigend van grote veerkracht. En natuurlijk spelen de kinderen de hoofdrol, inclusief spetterende coverfoto.

WIJ op jouw locatie

Werk of woon je bij een jeugdzorglocatie of een gezinshuis en ontvang je nog geen WIJ-magazine? Neem dan contact met ons op via info@stichtingvanhetkind.nl Dan zetten we je op de verzendlijst. En lijkt het je leuk om samen met je groep een WIJ-magazine te maken? Geef een seintje, wie weet staan we binnenkort bij jullie op de stoep.