kind speelt in gymlokaal organiseert door hindernis baan - apenspel - kind spring van muur - stichting van het omd

Gouden momenten met ‘Stichting van het Kind on tour’

Het terugkerende evenement ‘Stichting van het Kind on tour’ is in het leven geroepen om kinderen die niet thuis kunnen wonen een dag vol plezier, afleiding en inspiratie te geven. En dat lukte! Drie locaties van Pluryn werden deze maand getrakteerd op workshops van professionals, waar de jongeren ieder op hun eigen manier van genoten.

Salto’s en back flips

Een stormbaan, snelheidsmeter, pannakooi en workshops free running en beatboxen waren de ingrediënten voor deze editie van Stichting van het Kind on tour. De jongeren beleefden stralende dagen, met salto’s en back flips bij de free runners, muzikale hoogstandjes bij Rudebeats en vrolijke gezichten op de stormbaan. Bij de snelheidsmeter werd menig persoonlijk record verbroken. Stuk voor stuk gouden momenten, waarmee de jongeren niet alleen de artiesten en begeleiders verrasten, maar ook zichzelf. Zoals jongere Yasin terecht opmerkte: “Je mag vertrouwen hebben in jezelf!” Hij vertelde de dag van zijn leven te hebben.

Zorgen vergeten, missie geslaagd

De dag werd op de drie verschillende locaties (Lindenhorst in Zeist, Jan Pieter Heije in Oosterbeek en Werkenrode Jeugd in Groesbeek) heel verschillend beleefd. Waar op de ene locatie jongeren eerst nog even de kat uit de boom keken, stortten ze zich op een andere locatie meteen enthousiast op alle activiteiten. En natuurlijk was alles goed: de professionals die de workshops gaven pasten zich aan aan het tempo van de jongeren, zodat iedereen een leuke, ontspannen dag beleefde. De jongeren konden even alle zorgen vergeten en voelden zich gezien. Missie geslaagd!

Help mee

Jongeren die niet meer thuis kunnen wonen hebben vaak al veel meegemaakt. Dagen met ontspanning en afleiding zijn heel belangrijk voor ze, maar zeker niet vanzelfsprekend. Stichting van het Kind zet zich in om deze jongeren hun zorgen even te laten vergeten. Wil je daar aan bijdragen? Word dan donateur.