Feest op 5 locaties met Stichting van het Kind Zomertour

14 tot en met 17 augustus was het weer zover: een nieuwe editie van de Stichting van het Kind Zomertour! Tijdens dit evenement bezochten we vijf jeugdzorglocaties om de kinderen en jongeren die daar verblijven een onvergetelijke dag te bezorgen.

Talenten ontdekken

De zomervakantie is niet altijd even leuk voor kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen. Veel kinderen kunnen niet terecht bij familie en vakanties en uitjes zitten er vaak niet in, waardoor ze de hele zomer op de groep moeten doorbrengen. Dan kun je wel een opsteker gebruiken. Om die reden bedacht Stichting van het Kind in 2021 de Zomertour. Ook dit jaar gaven we met de Zomertour de kinderen en jongeren weer iets om naar uit te kijken. We bezochten vijf locaties, die allemaal een andere passende workshop mochten doen. Variërend van panna en freerun tot freestyle basketbal en rap, natuurlijk verzorgd door professionals. Deze professionals weten precies hoe ze jongeren kunnen stimuleren hun talent te ontdekken en hun passie te volgen. Dat is namelijk hoe zij zelf ook aan de top zijn gekomen. De workshopleiders blijken elke Zomertour weer een inspirerend voorbeeld te zijn voor de kinderen.

Stormbaan

Ook de Stichting van het Kind stormbaan kwam mee tijdens de Zomertour. Deze opblaasbare baan van 31 meter lang is ongekend populair bij de kinderen en zorgde voor uren klim- en klauterplezier. Van al die actie krijg je natuurlijk trek. De goodiebags vol versnaperingen werden dan ook enthousiast in ontvangst genomen. Met zo veel blije gezichten kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde Zomertour. Tot volgend jaar!

Ook helpen?

De Stichting van het Kind Zomertour wordt mede dankzij onze donateurs georganiseerd. Ook de stormbaan is aangeschaft met dank aan mooie giften. Wil je ook helpen om kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen? Dat kan door donateur te worden. Dankjewel!