Jeugdzorglocatie Almelo viert komst Fono

Stichting van het Kind verblijdde een jeugdzorglocatie in Almelo met Yalp Fono: een interactieve outdoor DJ-tafel waarmee jongeren zelf muziek kunnen luisteren en nieuwe muziek kunnen maken. Een muzikale ontmoetingsplek, waar lang naar uitgekeken is door de jongeren.

Tips en tricks
Een heerlijke en gezellige barbecue, een DJ-workshop en natuurlijk heel veel muziek: de officiële opening van de gloednieuwe Fono bij een jeugdzorglocatie in Almelo was een groot feest. En dat feest gaat nog wel even door. Want de jongeren zijn al volop bezig om alle nieuw geleerde tips en tricks in de praktijk te brengen bij de interactieve DJ-booth. Een van de ontwikkelaars van de Fono kwam hoogstpersoonlijk langs om te laten zien hoe je met je smartphone via de DJ-tafel eindeloos muziek kunt luisteren en nieuwe muziek kunt maken, door effecten toe te voegen en te mixen.

Talenten ontdekken
Stichting van het Kind maakte eerder al een aantal Fono’s mogelijk bij andere jeugdzorglocaties. Daar bleek dat de DJ-tafel al snel uitgroeide tot een muzikale ontmoetingsplek waar jongeren niet alleen muziek, maar ook ervaringen met elkaar delen. Verder geeft het de jongeren een kans om hun muzikale talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Deze jongeren hebben het vaak niet gemakkelijk, en de Fono maakt hun leven op verschillende manieren een stukje beter. Echt een project om blij van te worden dus!

Help je mee?
Word je net zo blij als wij van de mooie effecten van de Fono? Dankzij onze donateurs kunnen we zulke projecten uitvoeren en maken we echt een verschil voor kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen. Help je mee?