Samen sporten, spelen en plezier maken bij de FRIS voor Kinderen Sportdage

Veel kinderen die op een jeugdzorglocatie wonen, kunnen niet mee doen aan deze Nationale Sportweek. Stichting van het Kind en Stichting FRIS voor Kinderen sloegen de handen ineen om deze kinderen bij verschillende jeugdzorglocaties een leuke dag vol sport en spel te bezorgen.

Actief programma

Stichting FRIS voor Kinderen is een trouwe supporter van Stichting van het Kind. Met als jaarlijks hoogtepunt de gezamenlijke organisatie van de FRIS sportdagen voor kinderen die door omstandigheden niet thuis kunnen wonen. Dit jaar bezochten we jeugdzorglocaties in Groesbeek, Eefde en Duivendrecht met een leuk en actief programma, op 19, 20 en 21 september. Zo konden de kinderen en jongeren deelnemen aan een workshop breakdance en een workshop panna. Ook waren er allerlei spellen te doen, zoals touwtrekken, vliegend tapijt en records verbreken met de snelheidsmeter. Natuurlijk was de 31 meter lange stormbaan ook weer van de partij: al sinds de aanschaf door de stichting razend populair in het hele land.

Verbindingsmedaille

We weten allemaal: lekker buiten actief bezig zijn en bewegen is gezond. Maar het allerbelangrijkste van de FRIS voor Kinderen Sportdagen is het plezier dat de kinderen samen beleven. Het zijn dagen om naar uit te kijken, waarbij de lol die ze met elkaar hebben zorgt voor onderlinge verbinding. Alle deelnemers werden beloond met een medaille en een waterfles, zodat ze nog wat vaker kunnen terugdenken aan een leuke dag vol positieve energie.

Impact van aandacht

Een van de fijne dingen aan de samenwerking met Stichting FRIS voor Kinderen is de betrokkenheid van de medewerkers. Net als voorgaande jaren waren zij zelf aanwezig om de dag in goede banen te leiden. Zo zagen zij met eigen ogen de impact van oprechte aandacht voor de kinderen. En dat zij na afloop net als de kinderen genoten van een heerlijke portie poffertjes van de poffertjeskraam is natuurlijk lekker meegenomen!