kinderen dagje uit naar dierentuin

Geslaagde gezinshuizendag bij Dierenpark Amersfoort

Afgelopen zondag stroomde Dierenpark Amersfoort vol met enthousiaste kinderen, jongeren en hun gezinshuisouders voor de gezinshuizendag van Stichting van het Kind. Maar liefst 200 deelnemers gaven zich op voor deze dag, bedoeld om gezinshuizen in het zonnetje te zetten en de onderlinge band te versterken.

Goodiebags

Gewapend met een goodiebag met lekkere versnaperingen struinden de gezinshuisleden door het dierenpark. Daar genoten ze van een gezellige dag met elkaar én van contact met andere gezinshuizen. Dankzij de goodiebags waren de deelnemers voor elkaar goed herkenbaar, zodat ze laagdrempelig ervaringen konden uitwisselen. Het mooie weer deed de rest: de gasten beoordeelden de gezinshuizendag unaniem als geslaagd.

Ook een keer mee?

In totaal organiseert Stichting van het Kind dit jaar vier gezinshuizendagen: twee bij een dierenpark en twee bij een attractiepark. Zo is er voor kinderen van alle leeftijden een passend uitje te kiezen. Ben of ken je een gezinshuisouder en heb je de gezinshuizendag bij Dierenpark Amersfoort gemist? Geef je gezinshuis dan op voor een van de andere drie dagen dit jaar. Stuur een mailtje naar aanvraag@stichtingvanhetkind.nl.