Twee sportkooien en een pannakooi: Stichting van het Kind stimuleert samen sporten

Drie keer feest, want Stichting van het Kind maakte drie locaties blij met een panna- of sportkooi! Kunnen sporten is niet vanzelfsprekend voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Met dank aan onze donateurs brengen we daar voor veel kinderen verandering in.

Sportproject

Stichting van het Kind heeft sport hoog in het vaandel staan. Wij vinden dat alle kinderen en jongeren de kans moeten krijgen om actief bezig te zijn en plezier te maken met leeftijdsgenoten. Met het sportproject stimuleren we kinderen en jongeren om lekker te bewegen.

Winst voor de hele wijk

Kinderen en jongeren die verblijven bij een locatie van Prokino in Rotterdam hebben sinds kort keuze: naast de tafeltennistafel die Stichting van het Kind eerder al plaatste, prijkt nu ook een pannakooi. De pannakooi is een aanwinst voor de hele wijk, want iedereen is welkom om er te komen voetballen. Dat is niet alleen heel gezellig, maar ook nog eens goed voor het netwerk en de ontwikkeling van de kinderen die er spelen. Win-win!

Wens vervuld

Het plein bij een locatie van Koraal in Boxtel was nog erg leeg. En dus hadden de kinderen een heldere wens: meer mogelijkheden om buiten te spelen. Stichting van het Kind vervulde die wens door een grote sportkooi te plaatsen waarin de kinderen kunnen voetballen en basketballen. Ook Zorggoed de Zegger in Bornerbroek werd verrast met een sportkooi, tot grote vreugde van de kinderen.

Help je mee?

Sporten is leuk, gezond en belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. Vind jij ook dat alle kinderen in Nederland de mogelijkheid zouden moeten hebben om te sporten? Door een donatie te doen aan ons sportproject kun je daarbij helpen.