panna kooi oranje jongens

Stichting van het Kind plaatst sportkooien bij drie jeugdzorglocaties

Een mooi eindejaarscadeau voor een jeugdzorglocatie in Oisterwijk en een goede start van 2022 voor twee jeugdzorglocaties in Breda en Rotterdam: Stichting van het Kind verrast de kinderen die daar verblijven met een nieuwe sportkooi op het terrein.

Clinic

De sportkooien, waarin de kinderen onder andere kunnen basketballen en voetballen, zijn een welkome toevoeging aan het terrein van jeugdzorginstellingen. Samen buiten sporten doet de kinderen goed. In Oisterwijk maken de kinderen al volop gebruik van de nieuwe sportkooi. De kinderen in Breda en Rotterdam worden later deze maand verblijd. Op een later moment staat ze opnieuw een leuke dag te wachten, want zodra de omstandigheden het weer toelaten, organiseert Stichting van het Kind een feestelijke opening van de sportkooien. Voor nog meer plezier met de nieuwe aanwinst leert oud-Nederlands Kampioen panna knock-out Mohamed Boutaka de kinderen dan de fijne kneepjes van het vak tijdens een clinic.

Sportproject

Stichting van het Kind vindt het belangrijk dat kinderen die niet meer thuis kunnen wonen genoeg kansen krijgen om lekker te bewegen. Daarom doneert de stichting bijvoorbeeld sportzakken en lidmaatschappen van sportverenigingen. Daarnaast zet Stichting van het Kind zich in om bij zo veel mogelijk jeugdzorglocaties en gezinshuizen pannakooien, sportkooien, calisthenicstoestellen en tafeltennistafels te plaatsen. Wil je hier een bijdrage aan leveren? Doneer dan aan ons sportproject.