Hankook Tire steunt Stichting van het Kind

Hankook Tire steunt Stichting van het Kind: “Niet discussiëren, maar doen!”

Hankook Tire is een van de trouwste supporters van Stichting van het Kind. De organisatie bezorgt kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen momenten die zij niet snel zullen vergeten. “Liefst brengen we de kinderen op plekken waar ze gewoonlijk niet snel komen.”

Afgelopen zaterdag waren kinderen  op uitnodiging van Hankook Tire naar de DTM in Assen. De kinderen mochten de grid op, namen een kijkje in de werkplaats van Hankook en spraken uitgebreid met Formule W-rijdster Beitske Visser.

Waarom trekt Hankook Tire zich het lot aan van kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen? “Kinderen zijn letterlijk onze toekomst. Sommige kinderen hebben stomweg pech dat ze met een ‘valse start’ hun leven moeten aanvangen,” aldus Verkoop Directeur Benelux Hielke van der Scheer. “Investeren in de ontwikkeling van deze kinderen en zorgen voor eigenwaarde levert allereerst de kinderen veel op, maar ook de samenleving in de toekomst.”

Onvergetelijke ervaringen

Op de middenstip van een vol stadion met sterspelers, in de pitstraat tussen de brullende raceauto’s, in de kleedkamers van topsporters: Hankook Tire neemt de kinderen mee naar onvergetelijke plekken. Het zijn ervaringen die voor iedereen bijzonder zouden zijn, maar die extra zwaar tellen voor jongeren die niet gewend zijn om uitjes te maken. In jeugdzorginstellingen en tehuizen is vaak geen budget voor extraatjes. Dankzij Hankook Tire hebben deze jongeren nu ook iets leuks te vertellen tegen leeftijdsgenoten.

Duidelijk doel

Naast het verzorgen van deze belevingen, onderzoekt Hankook Tire of het in de toekomst ook aan andere projecten van Stichting van het Kind kan bijdragen, zoals het mogelijk maken van pannakooien en sportpakketten. “Allemaal projecten die de kinderen direct bereiken en bijdragen aan hun sociale ontwikkeling. Ideële organisaties als Stichting van het Kind zijn voor mij een voorbeeld hoe je dit effectief aanpakt. Met praktische en concrete projecten bijvoorbeeld, waardoor de kinderen direct resultaat ervaren. Net als Hankook Tire werkt Stichting van het Kind vanuit een duidelijk doel met een heldere strategie, en handelt daar actief naar. Dat past goed bij onze organisatie: dóén in plaats van eindeloos discussiëren.”