Complete Pannakooi heuvelrug college

Kiwanis Zeist schenkt nieuwe pannakooi aan leerlingen VSO Heuvelrug College

Op het schoolplein van VSO Heuvelrug College staat sinds kort een prachtige pannakooi. De pannakooi is geschonken door serviceclub Kiwanis Zeist Kromme Rijn. Op vrijdag 21 juni vierden alle betrokken gezamenlijk de officiële opening.

Kiwanis Zeist – onderdeel van een wereldwijd netwerk dat zich inzet voor kinderen – zamelt jaarlijks geld in voor goede doelen gericht op kinderen uit de regio. “Ieder jaar sponsoren wij een aantal goede doelen uit de regio. Om dat te realiseren, steken wij natuurlijk zelf ook de handen uit de mouwen” aldus Jeroen Berendsen van serviceclub Kiwanis: “Rond Sinterklaas hebben we duizenden chocoladeletters verkocht. Met een groot gedeelte van de opbrengst hebben we samen met Stichting van het Kind gezocht naar een mooi lokaal project. We zijn dan ook super trots om hier vandaag deze prachtige pannakooi te openen.” Ook dit jaar organiseert Kiwanis Zeist wederom de verkoop van chocoladeletters voor het goede doel, zie www.chocoladeletteractie.nl voor meer informatie.

Ook Sander Jansen, sinds 2015 wethouder Sport bij gemeente Zeist, liet weten enthousiast te zijn over de pannakooi: “Als wethouder is het mijn doel om zoveel mogelijk mensen in de gemeente aan het sporten te krijgen. Voorzieningen als deze pannakooi helpen mee om dat te realiseren.” Met een eerste potje pannavoetbal openden leerlingen van de school en de wethouder – niet helemaal gekleed op een sportieve activiteit – de pannakooi. Een pannaclinic van pannakoning Mo Boutaka sloot de dag sportief en leerzaam af.