zwemmen kinderen onder water duikbril

Hele blije gezichten: tóch nog op vakantie via Stichting van het Kind

Zomervakantie: een tijd om naar uit te kijken. Veel kinderen verheugen zich op leuke dagjes uit, maar voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend. En voor een vakantie is vaak al helemaal geen budget. Des te groter was het geluk toen Stichting van het Kind tientallen kinderen alsnog op een heerlijke vakantie trakteerde.

Vakantiebudget

Stichting van het Kind verraste jeugdzorglocaties door heel Nederland met een vakantiebudget. Met dat budget gaan kinderen en jongeren die anders de hele zomer op de locatie zouden doorbrengen op vakantie met hun groep. Veel kinderen zijn nog maar zelden een weekend of weekje weggeweest. Voor sommigen is het zelfs de eerste keer dat zij op vakantie gaan. Zij maken herinneringen voor het leven. En de vakanties zijn niet alleen heel erg leuk: de sfeer op de groepen is aanmerkelijk beter als de kinderen en jongeren met elkaar zijn weggeweest.

Samen Eropuit

Kinderen die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen, verdienen dezelfde kansen als kinderen die meer geluk hebben tijdens hun jeugd. En daar horen absoluut ook leuke uitstapjes bij, vindt Stichting van het Kind. Zeker na een pittige periode als afgelopen jaar is leuke afleiding welkom. Daarom maken wij met het project Samen Eropuit dagjes uit en vakanties mogelijk voor kinderen en jongeren die bij jeugdzorglocaties wonen. Gun jij deze kinderen en jongeren ook iets om naar uit te kijken in een zware tijd? Je steunt ons door donateur te worden met een eenmalige of maandelijkse gift. Dankjewel!