voetbal panna kooi oranje hooghouden rug

Stichting van het Kind Zomertour: iets om naar uit te kijken

Wat een feest deze week! De zomervakantie kan best duren lang voor kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen. Vakanties zitten er vaak niet in, en ze missen iets om naar uit te kijken. Daar brachten wij vorige week verandering in. Trots presenteren wij: de eerste editie van de Stichting van het Kind Zomertour!

Urban workshops

In de laatste week van juli kregen vijf jeugdzorglocaties bezoek van de Stichting van het Kind Zomertour: in Voorst, Eefde, Alphen aan den Rijn, Groesbeek en Nijmegen. De kinderen en jongeren die daar wonen werden getrakteerd op een dag vol leuke activiteiten en gezelligheid. Ze kregen verschillende populaire ‘urban workshops’. Die werden gegeven door echte professionals, die zeker voor de nodige inspiratie zorgden. Daarnaast plaatste Stichting van het Kind op vier van de locaties eerder al een pannakooi, in samenwerking met diverse partners. Door de coronamaatregelen liet de officiële opening nog even op zich wachten, maar tijdens de Zomertour maakten we hier alsnog een mooi moment van.

Dromen waarmaken

Rappen, beatboxen, breakdance en pannavoetbal stonden op het programma tijdens de Stichting van het Kind Zomertour. De workshops werden verzorgd door niemand minder dan Luciano Hiwatt, Rudebeats, Nassar el Hackson en Easy Man. Zij hebben allemaal hun strepen meer dan verdiend in hun vakgebied. Deze professionals weten niet alleen hoe ze jongeren en kinderen nieuwe skills kunnen aanleren, maar weten uit eigen ervaring ook alles over doorzetten en je dromen waarmaken. En het allerbelangrijkste: de kinderen en jongeren hadden een dag om naar uit te kijken en waar ze nog heel lang napret van hebben.