walibi wild water baan jongens nat water bootje

Stichting van het Kind stuurt 200 kinderen naar Walibi

Stichting van het Kind verrast 200 kinderen en jongeren die niet meer thuis kunnen wonen met kaarten voor attractiepark Walibi. Het dagje uit is bijzonder welkom na een moeilijk jaar, en de kaarten werden dan ook met gejuich ontvangen.

Samen Eropuit

Wat heeft iedereen ernaar uitgekeken: zo’n zomervakantie die heerlijk voor je uitgestrekt ligt. Tenminste, bijna iedereen. Want voor kinderen en jongeren die op jeugdzorglocaties wonen, duurt de zomer soms wel erg lang. Zij kunnen niet altijd naar familie en budget voor uitjes of zelfs vakanties is er vaak niet. Met het project Samen Eropuit geeft Stichting van het Kind ook deze jongeren iets om naar uit te kijken deze vakantie.

Eerste keer

Stichting van het Kind wilde dus zoveel mogelijk kinderen een leuke vakantiedag bezorgen. In overleg met de kinderen zelf werd gekozen voor attractiepark Walibi. Voor veel kinderen en jongeren wordt het de eerste keer dat ze naar Walibi gaan en ze kunnen niet wachten om alle spannende achtbanen uit te proberen.

Herinneringen

Een dagje uit geeft niet alleen veel voorpret en plezier op de dag zelf, het draagt ook bij aan de sfeer op de groepen van jeugdzorglocaties. Bovendien hebben de kinderen en jongeren ook na de vakantie nog mooie herinneringen aan de dag, en hebben ook zij hierdoor iets leuks om het met hun leeftijdsgenoten over te hebben. Volop redenen voor Stichting van het Kind om zulke dagen mogelijk te blijven maken voor kinderen voor wie dat lang niet vanzelfsprekend is. Help je mee? Dat kan door eenmalig of maandelijks te doneren. Dankjewel!