kinderen in beweging touwtje trekken - dankzij FRIS en Stichting van het Kind

Iets om naar uit te kijken dankzij Stichting FRIS Voor Kinderen

Sportdagen organiseren in coronatijd: geen gemakkelijke opgave, maar Stichting FRIS Voor Kinderen laat zich niet zomaar uit het veld slaan. Voor het vierde jaar op rij maakt deze stichting sportdagen mogelijk voor kinderen die niet thuis kunnen wonen. Een bijzonder welkom lichtpunt voor de kinderen in deze tijd!

Meedoen

Elk jaar in september vindt de Nationale Sportweek plaats. Tijdens deze week kunnen bijna alle kinderen kennismaken met verschillende sportactiviteiten. Bijna alle kinderen, want voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen, is het vaak niet mogelijk om mee te doen. Stichting FRIS Voor Kinderen springt voor hen op de bres en organiseert samen met Stichting van het Kind een week lang sportdagen voor kinderen en jongeren die op een jeugdzorglocatie wonen. Dit jaar zijn kinderen op locaties in Maarsbergen, Eefde en Voorst de gelukkigen.

Veilig sporten

Gezien de coronamaatregelen lijkt het voor de hand liggend om de ‘FRIS Voor Kinderen Sportdagen’ dit jaar niet door te laten gaan. Maar nu er al zo veel wegvalt, vindt Stichting FRIS Voor Kinderen het extra belangrijk om kinderen die niet meer thuis kunnen wonen iets te geven om naar uit te kijken. Iedereen zet dus de zeilen bij om ervoor te zorgen dat de kinderen straks een geweldige sportieve dag beleven. Uiteraard op een veilige manier en volgens de richtlijnen van het RIVM. Er staan verschillende verrassende activiteiten op het programma, waarbij saamhorigheid, samenwerken, plezier en ontspanning centraal staan.

Over Stichting FRIS Voor Kinderen

Stichting FRIS Voor Kinderen vindt dat ieder kind recht heeft op een eigen, veilige plek om zich in welzijn te kunnen ontwikkelen. De stichting steunt kwetsbare kinderen in Nederland die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen en geen geld hebben om te sporten. Dat doet de stichting onder andere met de ‘FRIS Voor Kinderen Sportdagen’ die elk jaar in samenwerking met Stichting van het Kind georganiseerd worden.

Wil je meer weten over deze stichting? Of wil je de sportdagen steunen middels een donatie?

Doneer via: https://home/mediayourstyle/public_html/stichtingvanhetkind.doneeractie.nl/de-stichting-fris-voor-kinderen-sportdagen/-34815