bal onder voet ballenzak oranje gras

Sportieve kerstcadeaus van Stichting FRIS voor kinderen

Kerst in coronatijd: dan ligt lusteloos bankhangen op de loer. Maar dankzij Stichting FRIS voor Kinderen geldt dat niet voor heel veel kinderen in gezinshuizen of jeugdzorglocaties. De stichting doneerde 60 sportzaken vol sport- en spelmateriaal.

Hart onder de riem

Stichting FRIS voor Kinderen organiseert al een aantal jaar de FRIS Sportdagen voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. De sportdagen vielen dit jaar helaas, zoals zo veel leuke activiteiten dit jaar, door corona in het water. Met de sportzakken bedacht de stichting een sportief alternatief om de kinderen toch een hart onder de riem te steken.

Extra’s

Stichting van het Kind organiseert de verspreiding van de zakken en zorgt ervoor dat de cadeaus terechtkomen op de plekken waar ze hard nodig zijn. Ook stopt Stichting van het Kind een extraatje bij de sportzakken: een sport- en spelboek met ideeën voor spelletjes die de kinderen kunnen spelen met het materiaal in de zakken. Verder hebben de medewerkers van FRIS een inzamelactie gehouden, waarmee extra sportmateriaal kan worden gedoneerd.

Confronterend

De kerstdagen kunnen confronterend zijn voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. De cadeaus zijn dus bijzonder welkom. Bedankt Stichting FRIS voor kinderen, voor deze lichtpuntjes in de donkere dagen voor kerst!