memo spel yalp kinderen rennen rotterdam

Ook kinderen jeugdzorglocatie Rotterdam verblijd met Yalp Memo

Na de plaatsing van een Yalp Memo bij een jeugdzorglocatie in Voorst vorige week, hebben we nu weer goed nieuws: ook bij jeugdzorglocatie Horizon Bergse Bos in Rotterdam pronkt nu een Yalp Memo. De 100 kinderen van 6 tot 12 jaar die daar wonen leven zich nu heerlijk uit met dit interactieve spel. Met dank aan de fondsen die het speelveld samen met Stichting van het Kind mogelijk maakten!

Interactief en leerzaam

Yalp Memo is een interactief spel dat niet alleen erg leuk is, maar ook nog eens leerzaam. De kinderen moeten heen en weer rennen tussen de verschillende spelpilaren. Ze kunnen er eindeloos veel verschillende spellen spelen, zoals vlag veroveren, maar ook rekenen of quizzen. Samen spelenderwijs leren dus, waarbij de spellen aangepast kunnen worden aan het leerniveau van de kinderen.

Opsteker

De kinderen die bij Horizon Bergse Bos wonen zijn dolblij met hun nieuwe Memo. Helaas, gebruikelijke feestelijke opening laat even op zich wachten door de coronamaatregelen. Het plezier is er niet minder om bij de kinderen. Na een zwaar jaar hebben zij een flinke opsteker en kunnen zij zich bij hun eigen terrein weer heerlijk vermaken en uitleven. Geweldig om te zien dat het geld van fondsen en donateurs zo goed terecht is gekomen. En dat feestje, dat houden ze tegoed!

Geen budget

Kinderen meer laten sporten en spelen is een van de projecten van Stichting van het Kind. Kunnen sporten is vaak helemaal niet zo vanzelfsprekend voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. In veel gevallen is er geen budget voor lidmaatschappen van verenigingen of voor sport- en spelmateriaal. Yalp Memo is daarom echt een uitkomst voor kinderen die op jeugdzorglocaties wonen. Dat zij al spelend en rennend met elkaar ook nog eens hun kennis en samenwerkingsvaardigheden vergroten, is een mooie bonus.

Sportproject

Stichting van het Kind laat kinderen die niet meer thuis kunnen wonen weer lekker sporten. Met grote acties, zoals het plaatsen van een Yalp Memo, maar ook met kleine, doelgerichte acties als het verzorgen van sportpakketten voor jeugdzorglocaties en het mogelijk maken van zwemlessen of lidmaatschappen van sportverenigingen. Help je mee?