clisthenics rek kinderen kortehemmen

Horizon Harreveld en Woodbrookers krijgen calisthenicspleinen

Een langgekoesterde wens ging deze maand in vervulling: Stichting van het Kind verblijdde Horizon Harreveld en behandelcentrum Woodbrookers in Kortehemmen met een splinternieuw calisthenicsplein. Op beide jeugdzorglocaties wonen jongeren, die zich dus niet langer hoeven te vervelen op het terrein.

Sporttoestellen

Op de terreinen was niet veel te beleven voor de jongeren, behalve met elkaar hangen. Daar is nu verandering in gekomen. De calisthenicspleinen staan vol met sporttoestellen waarop de jongeren kunnen trainen met behulp van hun eigen lichaamsgewicht. Het helpt de jongeren om meer naar buiten te gaan en vaker in beweging te komen.

Feestelijke opening

De plaatsing van een calisthenicsplein gaat gewoonlijk gepaard met een feestelijke officiële opening. Door de huidige coronamaatregelen is dat op dit moment niet mogelijk. Natuurlijk laat Stichting van het Kind de jongeren niet onnodig wachten en kunnen zij zich al naar hartenlust uitleven op de sporttoestellen. De feestelijkheden houden zij tegoed.

Sportproject Stichting van het Kind

Een van de doelen van Stichting van het Kind is om kinderen die niet meer thuis kunnen wonen meer mogelijkheden te geven om te sporten. Samen sporten is niet alleen leuk, maar ook goed voor lichaam en geest. Daarom heeft de stichting een sportproject, met allerlei activiteiten die kinderen bij jeugdzorglocaties en gezinshuizen weer laten sporten. Van het doneren van sportzakken en clublidmaatschappen tot het plaatsen van pannakooien en tafeltennistafels. Stichting van het Kind is blij dat met de plaatsing van calisthenicspleinen bij twee jeugdzorglocaties meer jongeren lekker kunnen trainen.

Wil je ook bijdragen aan het sportproject van Stichting van het Kind? Help mee om bijvoorbeeld zwemlessen en lidmaatschappen van sportverenigingen mogelijk te maken.