Stichting Buitenkans doneert pannakooi

Groot feest vorige week in Ubbergen: op het terrein van jeugdzorginstelling Entrea Lindenhout werd een gloednieuwe pannakooi geopend. Met veel dank aan Stichting Buitenkans, én aan de studenten die stage liepen bij Entrea. Want zij werkten een plan uit om het terrein van de jeugdzorginstelling een upgrade te geven.

Enthousiaste studenten maakten tijdens hun stage een plan om het terrein van Entrea Lindenhout nog gezelliger te maken voor de kinderen en jongeren. Mogelijkheden om te sporten horen daar zeker bij. Het aanbod van Stichting van het Kind om een pannakooi te plaatsen, kwam dus precies op het juiste moment.

Scoren bij Mohamed Boutaka

Op 29 september werd de pannakooi officieel in gebruik genomen. Dat werd uiteraard een feestelijke en sportieve happening. Hoogtepunt was de komst van oud-Nederlands Kampioen panna knock-out Mohamed Boutaka. De kinderen stonden al klaar met pen en papier om een handtekening te scoren van deze populaire pannagrootheid. Na het uitdelen van handtekeningen was het tijd om écht te scoren, tijdens een clinic van Mohamed.

Schot in de roos

Gelijke kansen voor iedereen, dat is het motto van Stichting Buitenkans. De stichting wil mensen die minder mogelijkheden hebben een kans bieden om zich te ontwikkelen op het gebied van onderwijs, sport en cultuur. Een perfecte match dus met Stichting van het Kind. Stichting van het Kind zet zich immers in voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen, juist omdat het gebrek aan budget vaak tot gevolg heeft dat deze kinderen minder kansen hebben. Stichting Buitenkans steunt voornamelijk projecten in de regio Maas en Waal en Rijk van Nijmegen. Een pannakooi bij jeugdzorginstelling Entrea Lindenhout, in de regio Nijmegen, bleek dus een schot in de roos. De plaatsing van de pannakooi is het startsein voor andere acties om het terrein aantrekkelijker te maken.

In elke provincie een pannakooi

In elke provincie een pannakooi voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen; dat is de droom van Stichting van het Kind. Dankzij de prachtige donatie van Stichting Buitenkans is dat doel weer een stuk dichterbij gekomen. Met de opening van de pannakooi bij Entrea staat de teller op 10 jeugdzorginstellingen met een pannakooi via Stichting van het Kind.

Wilt u weten wat Stichting van het Kind nog meer doet om kinderen die niet meer thuis kunnen wonen te laten sporten? Kijk hier.

[slideshow_deploy id=’6000′]