kind op wielren fiets krijgt duw van een man

Stichting van het Kind beloont deelnemers Equipe Mont Ventoux

Het is bikkelen en afzien, maar des te groter is de trots na afloop: 30 jongeren van Pluryn beklommen deze zomer de Mont Ventoux. Een geweldige ervaring en overwinning op zichzelf. Om het overwinningsgevoel zo lang mogelijk vast te houden, hielp Stichting van het Kind drie deelnemers om de fiets te kopen waarop ze deze topprestatie leverden.

Het beklimmen van de 1911 meter hoge Mont Ventoux in Zuid-Frankrijk is voor veel ervaren wielrenners al een zware klus. Laat staan voor mensen die nog nooit op een wielrenfiets hebben gezeten. Dus moest er hard getraind worden, en dat deden de deelnemers aan de Equipe Mont Ventoux. Onder begeleiding van een persoonlijke (vrijwillige) fietsbuddy bereidden ze zich serieus voor. Hun uithoudingsvermogen en inzet werd beloond, want alle dertig fietsers slaagden erin de berg te beklimmen.

Buitenkans

De jonge wielrenners kregen hun wielrenfiets en wielerkledij in bruikleen. Na afloop van het project mochten de deelnemers de fiets overkopen voor 10% van de waarde. Een buitenkans, maar voor deze jongeren die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen, is zo’n bedrag niet haalbaar. Stichting van het Kind maakte drie fervente talenten blij door de fiets voor hen te betalen. We wensen ze veel veilige, sportieve kilometers toe!

Lees hier de persoonlijke verhalen van enkele deelnemers aan de Equipe Mont Ventoux.