jongens pijl en boog schieten sportdagen - stichting van het kind

We mochten weer: FRIS Voor Kinderen sportdagen!

Wat hebben de kinderen het gemist vorig jaar, en wat hebben ze genoten toen het deze week wél door kon gaan: de FRIS Voor Kinderen Sportdagen. Aan de blije gezichten te zien was ook de derde editie weer een daverend succes.

Voor álle kinderen

In september viert Nederland de Nationale Sportweek: een week om alle kinderen in ons land kennis te laten maken met zo veel mogelijk verschillende sporten. Helaas gaat die vlieger niet op voor veel kinderen die door omstandigheden niet thuis kunnen wonen. FRIS Voor Kinderen zag een oplossing: samen met Stichting van het Kind brengen zij de sportdagen naar deze kinderen toe, zodat ook zij zich lekker kunnen uitleven, bewegen en lol maken met elkaar.

Feestelijke happening

De FRIS Voor Kinderen Sportdagen vonden plaats op 21, 22 en 23 september bij verschillende jeugdzorglocaties. Met elkaar een super leuke dag beleven stond voorop, maar ook leren samenwerken kwam volop aan bod. Spellen als levend tafelvoetbal, boogschieten, vliegend tapijt en loopbroeken zorgden voor veel enthousiasme en hilariteit. En natuurlijk maakte Stichting van het Kind er samen met FRIS Voor Kinderen een feestelijke happening van, met een gezamenlijke lunch of barbecue. Na afloop kregen alle kinderen een dikverdiende medaille en een doos met sportmateriaal voor de groep. Zo kunnen zij ook de rest van het jaar lekker samen blijven sporten.

Over FRIS Voor Kinderen

FRIS Voor Kinderen vindt dat ieder kind recht heeft op een eigen, veilige plek om zich in welzijn te kunnen ontwikkelen. De stichting steunt kwetsbare kinderen in Nederland die door omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen en geen geld hebben om te sporten. Dat doet de stichting onder andere met de FRIS Voor Kinderen Sportdagen die elk jaar in samenwerking met Stichting van het Kind georganiseerd worden. De betrokkenheid van de stichting blijkt wel uit de enthousiaste groep medewerkers die jaarlijks met zichtbaar plezier komen helpen om de sportdagen in goede banen te leiden. Stichting van het Kind is heel blij met de steun van deze trouwe handen-uit-de-mouwen partner!