qr code stichting van het kind

Stichting van het Kind steunt #groenlicht

Van 2 t/m 9 november is de Week van de Pleegzorg. Jaarlijks zijn er 3.500 pleegouders tekort. Dit jaar besteed Stichting van het Kind met diverse acties extra aandacht aan de Week van de Pleegzorg.

Actie #groenlicht

Met de actie #groenlicht wordt extra aandacht gevraagd voor pleegouders en voor het werven van nieuwe pleegouders. Er zijn misschien wel 100 redenenen om geen pleegouder te worden. Maar 1 reden van jou om het wel te doen, maakt voor een kind een wereld van verschil. Waar doe jij het voor? Geef de toekomst van een kind groen licht.

Sutu voetbalmuur

Stichting van het Kind maakt tijdens de Week van de Pleegzorg een tour door het land met hun Sutu voetbalmuur om aandacht te vragen voor pleegzorg en de werving van nieuwe pleegouders. Met de Sutu voetbalmuur kunnen kinderen en volwassenen diverse spellen spelen. De Sutu staat op donderdag 3 november voor het gemeentehuis van Hellendoorn in Nijverdal, op vrijdag 4 november op de markt in Middelburg en op zaterdag 5 november bij voetbalvereniging Baronie in Breda.

Er is meer mogelijk dan je denkt

Veel mensen denken dat je alleen pleegouder kan worden als je de zorg 24/7 op je neemt. Maar wist je dat deeltijdpleegzorg ook mogelijk is? Veel kinderen zijn geholpen als ze een aantal dagdelen of dagen per week worden opgevangen in een ander gezin. Dit kan door de week zijn of bijvoorbeeld tijdens vakanties.

Meer weten over de mogelijkheden van pleegzorg? Kijk op: https://openjewereld.nu/groenlicht