yalp memo spel voorst kinderen spelen

Yalp Memo voor jeugdzorglocatie Voorst: educatief, gezond en vooral heel erg leuk

Hoera, Stichting van het Kind heeft, met dank aan verschillende fondsen voor hun bijdragen, een Yalp Memoveld geplaatst bij jeugdzorglocatie De Beele in Voorst! We zijn niet voor niets zo blij: het Memoveld maakt het leven van de jongeren die er wonen namelijk een stuk leuker.

Samen buitenspelen, samen leren

Oneindig veel speelplezier met talloze leuke spellen waardoor buitenspelen een feest wordt, jongeren vanzelf lekker bewegen en waarmee samen spelen met buurtgenootjes makkelijker gaat dan ooit. En oh ja, je leert er ook nog heel veel van. Yalp Memo is een interactief spel waarmee jongeren allerlei verschillende spellen kunnen spelen. Van rekenen en quizzen tot vlag veroveren en samenwerkingsopdrachten: de mogelijkheden zijn eindeloos.

Spelpilaren

Een Yalp Memo bestaat uit verschillende spelpilaren waar jongeren naartoe moeten rennen om bijvoorbeeld het goede antwoord op een vraag te geven. Zo leren de jongeren niet alleen van de vragen en antwoorden, maar zijn ze ook lekker in beweging. En heel handig: je kunt de spellen instellen op het niveau van de jongeren die er mee spelen.

Blije gezichten

Geen wonder dus dat Stichting van het Kind zo verheugd is met de plaatsing van het Memoveld in Voorst. Hoewel de officiële opening door de coronamaatregelen nog even op zich laat wachten, kunnen de 120 jongeren die bij De Beele wonen hun nieuwe Memo natuurlijk alvast volop uitproberen. En dat is precies wat ze doen: er wordt al volop gespeeld, gerend en gelachen. Geweldig om zelfs in deze pittige tijd zulke blije gezichten te zien bij de jongeren. Dank aan de fondsen die dit mede mogelijk maken!

Wil je bijdragen aan de projecten van Stichting van het Kind? Word donateur!